tisdag 26 juli 2016

Sommarläsning


Så där lagom, några dagar innan semestern, damp de ner i brevlådan. Efterlängtade vill jag lova!
Även om jag prenumererar har jag nog fått vänta längre än de flesta, eftersom Postnord bestämde sig för att vårt samhälle inte behövde någon postutdelning :o

Efter några timmar på jobbet, med ösregn utanför fönstret, var det härligt att komma hem, öppna upp huset och sätta sig med datorn en stund i solen :-) Det gäller att passa på att fånga varenda liten solstråle, man vet aldrig hur länge det vackra vädret stannar eller när det kommer tillbaka.


Nu är det bara tre dagar till med väckarklocka, sen får den minsann vila i fyra hela veckor :-) 
Men jag kan nästan slå vad om att jag vaknar minst lika tidigt ändå :o

Nu ska här förberedas mat, pasta med gorgonzolasås. 
Hoppas att vi kan sitta ute på altanen och äta, få lite semesterkänsla :-)

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Mysig läsning. Hoppas solen skiner på dig. Här regnar det lite just nu. Kraaam Pia

Meta sa...

Vad härligt att du snart får en välförtjänt semester.
Du får väl spara lite läsning till ledigheten. varmt har vi här men inget regn.
Ha det gott
Kram Meta