onsdag 6 juli 2016

På väg


Tålamod är inte alltid min starka sida, men det sägs väl att den som väntar på något gott väntar länge ;-)

Jag väntar på att min kortsnaggade och slingade frisyr, som jag haft i evigheter, ska växa ut till en kort page i min egen hårfärg. Under min väntan har jag blivit varse att kort hår är enkelt och kräver egentligen ganska lite. Nu går det åt en hel necessär bara för det dagliga :o

Dessutom har jag upptäckt att ett snaggat hår inte har en chans att bli lockigt, men nu är det andra former.


Shampo, balsam, inpackning, gelé, vax och i värsta fall även spray :o
En varmluftsborste för att dels få håret hyfsat rakt men också för att få det att ligga inåt i nacken.

Nu är det väl alla utom jag som vet om det, men slingat hår som blir gult av solen, kan få tillbaka sin kalla, fina lyster av silverschampo.  Och för den som inte visste - ett tips helt enkelt!


Jag fortsätter att prova mitt tålamod, mitt hår har kommit en bit på väg - men det är många centimeter kvar.

Tack och lov behövde jag inte använda årorna idag, bilen tog mig både till och från jobbet utan vattenkas ;-) 

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Hej snygging.
jag har lyckats få håret så långt så jag kan ha en liten tofs det är nog första gången tror jag.
Ha en fin mitt i veckans kväll utan regn
Kram Meta