fredag 1 juli 2016

Osvart, eller näst intill i varje fall


Jag säger bara det, det där med shopping är jobbigt! Svårt och jobbigt!
Men efter mycket svett, svordomar och vånda är jag nöjd med mina inköp :-)

Det är ju ingen hemlighet att jag trivs bäst i svart och vitt, hyfsat klassiskt numera. Men ibland behövs det ju lite färg, som till sommaren tex.
Mina gamla bikinis har blivit fel i storleken, jag har sytt in och sytt in, men jag fick faktiskt nog efter vårt senaste spa-besök.
Sagt och gjort - en karamell från Triumph fick det bli :-) Överdelen kan användas antingen med axelband, knuten bakom nacken eller helt utan band. Byxorna är hyfsat höga och går att justera. Helt perfekt med andra ord :-) 


När jag ändå var i farten fick det bli en sån där t-shirt med vidd som är så himla perfekt att bara slänga över en blöt bikini :o


Det fick även bli lite mer city-chic ;-) i randig, ekologisk bomull. Tänker att man kan känna sig lite frusen efter en hel dag i solen på stranden.


Plus en kvällsskjorta, även den i ekologisk, sval bomull. 

Sommarstassad för både stan och stranden med andra ord, nu är det bara sol och semester som saknas ;-) 


Javisst ja, glömde ju den obligatoriska lilla svarta. Den lovar att vi kommer att bli bästa vänner! Eftersom jag just nu inte får bära, måste jag ju numera resa lätt :o Den här är perfekt för en 15" laptop, padda, ett ombyte och en tandborste. Den ligger perfekt på min rygg och väger nästan ingenting i sig. 

Nu tar jag fredag och helgledigt. Ha en fin helg.
Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Det är till att spendera, bra saker för den delen. här har jag alldeles kommit av mig med handling av kläder och sånt. Kolonin där behövs det inte så märkvärdiga kläder sliter hål på det mesta.Känns rätt bra att alla kläder får tjäna nytta.Modern det är det sista jag är haha. De såar jag till fint.
Ha det gott med hopp om lite sol, som just nu ser ganska svårt att åstadkomma.
Kram Meta