tisdag 5 juli 2016

Ljus i mörkret - glow in the dark


Det finns inget väder som ger så underbara bilder som när det är molnigt och regnet hänger i luften.

Jag passade på att springa ut med kameran medan potatisen kokade upp ;-) I fokus hamnade några av trädgårdens ljuspunkter.

Den vita aklejan finns just bara en av och den har precis som alla de andra vandrat hit på egen hand.


Vidjehortensian som blivit mer än bekvämt inklämd av hassel, bok och andra självsådda buskar. Får nog ta en rejält rensartag i buskaget till hösten.


Sen har vi den här okända raringen som växer, som jag vet inte vad. Någon som vet vad det är?


Sist men inte minst, dagliljorna, dagliljorna som växer i stora, stora hobbar. Vi har delat, flyttat, flyttat ihop och delat igen. Men de bara växer och trivs. Helt enkelt världens mest tacksamma växt.

Nu är frågan om vi måste ladda för det oväder de hotat med? 
Mitt huvud svarar ja, för det värker som in i ........ Men tittar jag på himlen så ljusnar det :o
Den som lever får se!

Ha en härlig fortsättning på veckan och se till att ha årorna i beredskap.
Tjingeling

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Ja dagliljor är så tacksamma. Mina gula är överblommade och nu väntar jag på de andra, i rosa och röda nyanser.
Hoppas det regnar med måtta på dig. :)

Meta sa...

Det är som du säger en fröjd att gå ute och fota en sån dag. Men du oväder vill jag inte ha det räcker med allt regn här.Den orange dagliljan är på väg att slå ut hos mig men den vill ha sol nu
Ha det gott och jag njuter av alla bilder.
Ha en fin kväll
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Hm, ingen aning vad det kan vara för växt, men fin är den! Ja igår var det huvudvärk och kladdvarmt...usch, sovit dåligt.
Ska till Kalmar idag och jag vågar inte tänka på hur mycket folk/turister det är där denna gråmulna dag!
Ha en skön dag...
Kram Titti

Mia Coman sa...

Glad I like flowers and photography. It is even more wonderful that you have both near you. They bring us joy and beauty, even in the rain and in the evening.
Regards, Mia