fredag 15 juli 2016

Landat


Hemma igen! 
Har äntligen landat i en fredag eftermiddag och därmed en ledig helg framför mig.

Vi hade egentligen planer för morgondagen, men den osäkra väderprognoser gör att vi väljer att flytta fram aktiviteterna :-)


I kväll väntar vi hem dottern och hennes sambo på grillning. Vi tänkte fira att dottern går på sin livs första semester!!

Just nu är det behaglig temperatur ute men regngardinerna hänger tunga över lilla Vissefjärda. Som vanligt blir det grillning oavsett väder, däremot anpassar vi matplatsen efter vädret ;-)


Medan vi inväntar den perfekta grillglöden blir det inte en isig drink utan en svalkande och bubblande cremant, till det parmesanchips. 
Sen funderar jag på något sött till efterrätt, men jag har inte lyckats bestämma mig för inriktningen :o


Ha en underbar avslutning på veckan och en fin inledning på helgen. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Nu är jag trött på allt regn och fukt här jag vill ha sol och fint väder. Tur jag har dörrarna att skarpa på annars blev jag nog tokig av att sitta inne på min lilla yta.Det är svårt att göra nåt här. Mer än datorn då men den tröttnar jag åxå på efter ett tag.
Ha nu en fin och bra fredags kväll och helg
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Här ska det bli fisk till middag och snart kommer en av sönerna hem över helgen. Regnar gör det lite grann men i morgon ska solen skina. Ha en härlig fredagskväll. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja som det regnar...men idag har det varit hyggligt med sol! Underbart! Ja grillen är på och idag blir det kyckling...
Kram till dig,
Titti