onsdag 20 juli 2016

Kryddornas tid


Med solen och värmen kommer också tiden att planera för årets örtsalt. Det blir nog inte så himla stor skillnad i smak jämfört med andra år, men det är så himla gott med hemgjort örtsalt.
Jag kör oftast med rosmarin, timjan, oregano, libbsticka, gul- och rödlök, vitlök och lite dragon. Jag torkar örterna tillsammans med ett rent havssalt , när det är ordentligt torrt mortlar jag det. Jag förvarar alltid saltet i täta glasburkar.

I kväll är det grillmästarna som gäller, därefter en stunds träning innan läggdags.

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Är lite dålig på att ta reda på kryddorna just i år känner jag det är liksom lite annat som pockar på.
Härligt med eget örtsalt
Ha det gott i slutet av veckan
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Eget örtsalt måste jag göra! Så smart att ta hand om örterna...
Tack för tipset!
Kram,
Titti