torsdag 7 juli 2016

Grönt så det förslår


Det så efterlängtade regnet har gjort trädgården och naturen grön igen. Innan regnet var till och med bolltistlarna ledsna, numera är de ståtliga och är snart på väg att skifta i den så vackra, stålblå, färgen.


Det är nästan lite så jag funderar på vilken som är vackrast, lavendelblå eller bolltistelblå ;-) Eller om de rent av är lika vackra, var och en på sitt sätt.
Men en sak är jag säker på, lavendel doftar godare. Godare och godare, förresten vet jag inte ens om bolltistel har någon doft ;-)

I kväll har jag trotsat kroppens signaler och hängt med på en nio-håls runda, den första sen midsommarafton. Så skönt att få en ordentlig promenad även om det kommer surt efteråt. Nu dags för stretch och sen göra kudden sällskap under täcket.

Ha en fin avslutning på veckan och en bra start på helgen. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Dofterna från lavendeln är ju svårslagna även om bolltistelns blåa färg är jättefin. Här är en till som skulle behöva röra på sig en hel del. Får ta tag i den biten. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Bolltistelblå, åh vad det lät vackert...
Ja grönskan är på topp igen och gräset växer så det knakar till min stora fasa (börjar bli trött på gräsklipparen!)
Ha en skön fredag nu.
Sommarkram från Titti