lördag 25 juni 2016

Ovanligt men nästan som vanligt


Vilken otrolig midsommarafton, den varmaste jag någonsin kan komma ihåg. 
Vi började traditionellt med midsommargolf. För ovanlighetens skull fick vi inte en enda droppe regn på oss och det var över 30 grader varmt. För er som har spelat Kalmars Gamla Bana, vet att den är väldigt öppen, vilket betyder att det inte finns någon som helst skugga att tillgå. Tur då att golfparaplyer är stora och kan fungera som parasoll ;-)

Efter 18 hål kan jag lova att vi var rejält möra och törstiga!


Efter en törstsläckare blev sen dags för den traditionella sillen, men på ett annorlunda sätt. Därefter tände vi grillen och satt ute till klockan med råge passerat midnatt. 
Vilken midsommarafton! Vilken kväll! Den lägger vi i minnesbanken och plockar fram till hösten när kvällarna är kyligare och mörkare.

Ha en härlig fortsättning på midsommarhelgen. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ni har åxå haft en härlig midsommar ser jag det är inte ofta som man får ha den lyckan att sitta ute till midnatt nu för tiden vid midsommar när jag var ung minns jag att vi kunde det.
Ha nu en fin söndag åxå.
Kram Meta