söndag 5 juni 2016

Jakt på vatten


Jag måste bara visa några bilder till från gårdagens besök i Brunnsparken. Bland annat den japanska trädgården med alla sina spångar, bambu, ormbunkar och vass. 
Allt för att förnimma om en avkopplande trädgård med vatten, men utan vatten.


Visst kan man tro att maken står på en brygga? Men som sagt, vattnet består av välkrattat grus.


Däremot finns en liten, liten göl om man fortsätter rundan tillbaka ner mot Brunnen igen.

I den lilla gölen finns de mest underbara rosa näckrosor, fisk, sjöfågel och massor av insekter.


Jag måste erkänna att jag älskar att fota näckrosor, de skira blommorna med sina stora blad mot det kolsvarta vattnet :-)

Det var gårdagens nöje, nu måste jag nog tillbaka till bakningen, tårta och smörgårstårta ska trollas fram till sonens födelsedag (tillika Sveriges nationaldag). 

Ha en härlig fortsättning på helgen. Tjingeling

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Så härliga bilder! Ja jag har ju inte så långt dit men det blir ju aldrig av att komma iväg :)
Ha en skön söndag...
Kram från Titti

Meta sa...

Så härligt vi har det nu men fortsätter det så här är det nog fler än öarna som får restriktioner med vatten. Praktiskt att ha broar utan vatten då.
Ha en härlig dag och grattis till sonen
Kram Meta