måndag 13 juni 2016

I de mörkaste vatten


I de mörkaste småländska vattnen finns baske mig de vackraste näckrosorna. Jag kan inte se mig mätt på dem. 
Kontrasterna blir så häftiga, solnedgången som ger det lite rosa-lila ljuset i bilderna och de väldigt vita kronbladen.


På golfbanan finns ett antal grävda dammar där näckrosorna mer än gärna slagit rot, men de växer även längs sjökanten på de hål som går längs Kyrksjön. 


Gårdagen gick i ogräsrensningens tecken för min del och maken snickrade.
När vi ledsnat gick vi en skön kvällspromenad på golfbanan, utan klubborna, vi var nästan ensamma. Vi njöt av fåglarnas sång och fick även sällskap av en undrande råbock :-)

Nu syns det verkligen hur torrt det är, de få millimeter regn vi fått kan man nästan visa på en hand. Gräset går mer och mer över till en odefinierbar gul-vit färg. Tur då att det i alla fall går att vattna i köksträdgården, växthuset och krukorna :-)

Den här arbetsveckan blir lite sönderstyckad för våran del, vi ska på student och har lyxat till det med en semesterdag mitt i liksom.

Ha en fin fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Såna veckor är bra att ha ibland variation det är bra. Råbockar det är inget för mig. På håll kan det väl gå an.
Ha det gott och trevligt i veckan då
Kram Meta