fredag 6 maj 2016

Öland levererar


Så blev det långhelg, så blev det tid över för en tur till Ölands Alvar. Öland levererar precis som vanligt. Trots att det är så torrt att det bara knastrar under fötterna står orkideérna i blom.


Att krypa på alla fyra och åla rund på magen med kameran i högsta hugg är verkligen avkoppling och en skön syn för gudarna ;-)



 Eftersom kikaren ändå var med i bilen, tog vi oss en spaningstur till Ottenby, Ölands södra udde. De flesta flyttfåglarna har ju redan passerat, men det var en hel del vadarfåglar och framför allt en hög med sälar som solade utanför udden.


 Ni som har följt mig ett tag, vet ju att jag och maken aldrig åker iväg utan en picknickkorg. Den här gången var det mackor och en helt vanlig men ovanligt god kladd kaka. Recept på den finns HÄR.


Eftersom maken jobbar idag, passar jag på att baka lite på förmiddagen. När värmen kommer blir det trädgårdsarbete för hela slanten. Pallkragarna ska få sig en sista strykning, ogräs ska rensas och vintertäcket ska plockas bort från växthuset.

Ha en fin dag och passa på att njuta av vädret. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Längtar lite till Öland när jag ser dina bilder. Mannen far dit på måndag i tre dagar. avundas honom.( han är ju inte helt ledig som tur är)
Ha det så gott resten av helgen
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Nu fick jag lite hemlängtan :) Eller? Ja Öland är alltid Öland även om jag helt är hemma och trivs här i Blekinge nu...
Kanske jag får ta en sväng till ön snart, det är ju inte så långt!
Fina bilder du visar, kul att se!
Kram från Titti