torsdag 24 mars 2016

Överraska och att överraskas


Gissa om jag blev glad och överraskad när jag kom hem från jobbet.
En underbar bukett röda rosor på bordet i köket som en påskpresent till mig och maken från sonen :-)


Eftersom den nya whiskyn ska avsmakas tänkte jag överraska sonen och maken med några chokladpraliner från byns Café. De till i kväll är fyllda med olika kaffetryfflar.


I morgon, när vår dotter och sonens flickvän också är här, tänkte jag vi kunde smaka av ytterligare några, men de här är med olika fruktsmaksättningar. Sen har jag även fuskat och tagit till några choklad- och mandelägg :o


I eftermiddag tänkte jag ge mig på att experimentera fram grunden till en glasstårta. Bilden och smaken jag har i huvudet är en blandning mellan Japp och Snickers. Jaa vi får väl se om det blir ett lyckat experiment eller inte ;-)

Eftersom det är Skärtorsdag och fredag för oss, blir det pizzafredag. Hembakad vegetarisk pizza gräddad på sten :-)

Med den här korgen ägg, önskar jag en härlig skärtorsdag. Tjingeling

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härligt att få blommor och chokladbitarna ser ljuvliga ut!
Ha en skön långfredag nu...
Kram från Titti

Linda sa...

Beautiful! :)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det är verkligen kärlek det :)
Blommor och choklad :)
Hoppas du får en mysig långfredagskväll och Påskhelg
Varm Kram Jessica