torsdag 18 februari 2016

Vardagslyx


Jag fortsätter att lyxa till det med tulpaner, tulpaner, tulpaner. De ger en sån vårkänsla, eller i alla fall hopp om vår.
Det kan vi behöva just nu! Fylla på med hopp alltså. De senaste morgnarna har det varit under -10 grader och i natt fick vi dessutom mer snö :-(

Men visst det är bara februari och jag tror inte ens att skolbarnen haft sitt sportlov ännu, så det är väl inte annat att hoppas på :-)

Men som tröst bokade vi in lite vardagslyx i början på mars, vardagslyx och lite minisemester för bara mig och maken. En lagom lång biltur, underbart boende vid havet, spa, god mat och dryck. Kan väl inte bli bättre?


I kväll gräddar jag bröd till i morgon och resten av helgen, så gott med nygräddat bröd till frukost ;-)

Snart är det dags att krypa ner mellan lakanen med senaste Lantliv som lantbrevbäraren knölat ner i lådan idag :-)

Ha en fin kväll och en bra start på fredagen. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Det är viktigt att fylla på den där energin nu när våren sakta men säkert gör sig påmind åtminstånde någon dag då och då. Barnen kan få sitt sportlov med snö kan jag tycka men sen är det allt bra med det.
Här är en grå dag idag så det får nog bli lite innegöra.
Ha det gott på fredagen
Kram Meta