måndag 8 februari 2016

Uppåt väggarna


Jag tycker det är svårt att göra hål i nymålade väggar.
Givetvis plockade vi ner våra tavlor när vi skulle måla om i vardagsrummet, hålen spacklades igen och spåren efter tavlorna försvann efter målningen.
Ett litet fåtal tavlor har hittat upp igen. De som hittade upp är de som hade sina självskrivna platser oavsett väggfärg, tror jag.

Ovanför pianot åkte mitt examensfoto upp, min personliga tolkning av Beatles (som jag egentligen inte har någon som helst musikalisk relation till).


Golfbollar, klubbor och golfmotiv var ju ganska självskrivna att hänga ihop och hamnade på exakt samma plats som innan målning.


Tavlorna på väggen bakom TV:n visste också var de skulle bo. Sen är det värre :o 

Resten av tavlorna står i garderoben och har inte hittat fram ännu. Ett par stycken vill jag verkligen ha framme för att jag tycker så mycket om dem. Men det återstår att hitta var de ska kunna hänga. 
Uppå någon vägg så klart, frågan är bara var?

Medan jag funderar vidare får jag nog förbereda lite mat.

Ha en härlig kväll. 

Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Ja inte är det lätt det där inte. det blir ju ett annat ljus när man målar vitt också. Vi har smarta lister vid taket som man hänger tavlorna i krok med fiskelina. Där kan jag testa hur många gånger som helst tills jag blir nöjd. En del får faktiskt hänga kvar i linan
Lycka till med resten
Ha en bra vecka
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Jag är som du, vill inte gärna spika i nymålade eller nytapetserade väggar. Man kan väl inte vara för ung för att inte ha en relation till Beatles. Eller? Kraaam Pia

G:a Affären sa...

Ja det är bra om det blir rätt på en gång.
Det blir ett fasligt mätande innan man slutligen gör hålen.
Passande med ditt foto och pianot!
Om det är många tavlor är det ett bra sätt att först
möblera tavlorna på golvet, för att se hur de passar ihop.

Kramar /Cia