onsdag 24 februari 2016

Ingen stress, bara njutning


När jag känner behov av att koppla av en kort stund, går jag ner i källaren och stiger ut i växthuset.

Där kan jag andas doften av fuktig jord och vårgrönska :-)


Det går väldigt fort i växthuset när vårsolen värmer på, det hjälper inte riktigt att jag dragit ner ännu mer på termostaten på värmefläkten.

Det är trångt om utrymmet och krukorna står precis kant i kant eller omlott :o


Om ett par veckor, eller så, är det dags att köra bort till någon av plantskolorna och införskaffa lite växtjord. Pelargonerna vill oftast ha helt ny jord, medan de större växterna för det mesta bara får lite nytt längst upp. 

Men just nu njuter jag bara av doften av fuktig jord och vårgrönska.

Ha en fin kväll och en bra start på morgondagen. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Haha ha ungefär som det luktar i vårt kök just nu då. T tyckte det lutade ladugård i går Hur han nu fick till det.
Mina pelargoner förväxer nog i mörkret i sina påsar De är minst 1 dm långa när jag plockar upp dom Så jag plågar dom
Men nu är det bara 4 påsar kvar ska hämtas i morgon
Ha det gott och fortsätt njut
Kram Meta