lördag 23 januari 2016

Vinterklädd i rimfrost


 Lika bra att passa på att fota huset och trädgården i vinterskrud. Inte för att vi har speciellt mycket snö, men väderspåmännen har utlovat plusgrader och regn nästa vecka. Då blir väl allt till ett istäcke istället :o


Även om det fortfarande är lite för bistert ute för mig, är det vackert så det förslår. De senaste dagarna har rimfrosten byggts på i tjocka lager och täcker både buskar och träd.


De senaste veckorna har det verkligen varit befogat att mata småfåglarna, jösses vad det går åt solrosfrön. Men det är många som har hittat till våra små restauranger. Under trädet har vi dessutom lagt ut äpplen till koltrastarna.


Eftersom jag har förmånen att sluta lite tidigare på fredagarna, brukar jag ägna dem åt att varva ner arbetsveckan och växla över till helgtempo. 

I går gjorde jag det i form av bakning, ett bak som tog lite längre tid än det jag brukar ägna mig åt. Men det var värt varje timme det tog, nybakade wienerbröd är inte alls dumt :-) Recept finns HÄR

Ha en fin lördag. 

Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vackert med all rimfrost fast mu har vi fått mildare väder igen. Wienerbröd wooow vad avancerat. Mycket kavla blir det. Ja det fint! Kraaam Pia

scottishmoments sa...

Ahhhh... dessa vinterbilder som gör att jag får sverigeabstinens... så vackert! här är ingen snö....

Meta sa...

Vi hade verkligen en fin resa till Jönköping från Stockholm det var vitt överallt av rimfrost det var njutbart även om det var en mycket grå himmel.Har nog inte ätit så mycket Wienerbröd på länge som de här dagarna i Stockholm.Dottern gillar det.
Nu drar vi igång här hemma igen och laddar om till dop på lördag i Gävle. Alltid är det nåt.
Ha en skön söndag
kram Meta