fredag 29 januari 2016

Vårvindar friska


Sista arbetsdagen i januari blåste formligen förbi, jösses vad det tar i. Hoppas bara att vi slipper storm den här gången.


Håller mig inomhus och vårdar min envisa förkylning, den har hängt i hela veckan med hosta och huvudvärk blandat med varannandagsfeber.

Jag njuter av de vårlökar som har slagit ut, mina absoluta favoriter dessutom.


Får jag presentera Iris i min favorittekopp, Cleo från Gefle proslinsfabrik. Tyvärr har jag bar en, men jag vårdar den ömt.


Pärlhyacinterna och narcissorna låter vänta på sig, men det gör inget :-)


Något som absolut inte har med bilderna att göra, men vi blir inte färdiga med köket den här veckan :-(
Det är visserligen färdigmålat, men vi måste byta ut belysningen vi köpte, till något som vi inte vet vad det är. Men vi hinner kanske leta den här helgen :o
Dessutom måste vi ha hjälp att anpassa det rostfria listerna, de är så hårda att de inte går att böja utan maskiner :o
Men så är det! Men det blir klart någon gång, det är det viktigaste.


Men nu är det dags att njuta av veckans bästa stund, det är ju fredag hörni :-)

Ha en underbar fredagskväll. 

Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Fint med vårblommor. Jasså du har också råkat ut för denna hosta och feber. Trist. Det går ju över som tur är. Krya på dig och ha en riktigt mysig fredagskväll. Kraaam Pia