tisdag 26 januari 2016

Två penslar och två olika syften


Vi målar och målar och målar, men maken och jag målar numera på varsitt håll.

Maken målar ju, som bekant, vitt i köket. Jag känner mig mer som en alkemist och målar med guld i källaren.


När jag tröttnar på att missbruka guldfärgen skiftar jag och målar med vitt i stället, men fortfarande i källaren.

Det guldiga får jag nog visa i sin helhet när det är klart och det vita, det vita är fortsättningen på våra matsalsstolar. Nu är det de två sista som blir plågade med penseln, lager efter lager efter lager. Så snart alla åtta är målade har jag tänkt att börja leta efter tyg till sitsarna. Då blir det roligt ;-)

Så har nästan tisdagen också försvunnit i ett huj. Avslutade arbetsdagen med en timme i frisörstolen, även om håret för en gångs skull är på utväxt, känns det skönt att ha en frisyr :-)

Nu är det minsann dags för ett avkopplande yoga-pass. 

Ha en skön avslutning på tisdagskvällen. 
Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Jodå här står också en del saker och burkar med färg som väntar på mig. Det är lite experiment som jag ska göra så jag vet inte hur det slutar. Väntar nog någon vecka till, det är lite annat som kommer i mellan och jag är sån så jag vill göra klart när jag håller på. Ska man måla med vitt då gäller det att ha tålamod, det ar tid innan det täcker.
Ha det gott och lycka till med målandet
Kram Meta