tisdag 12 januari 2016

Tulpaner, tulpaner


Tulpanernas tid är verkligen här :-) Jag älskar dem verkligen och brukar normalt sett köpa hem vita, vita och återigen vita.
Men i bland är det kul med lite omväxling, och det får man verkligen när man köper blandbuketterna med holländska kvalitetstulpaner. Både färger och sorter är uppblandade. Jag ber gärna floristen att sätta i något extra grönt bara för att fylla upp lite.

Nästa gång tror jag att jag satsar på bara några få, helst dubbla vita eller svagt rosa :-) 
Är det bara jag som är svag för tulpaner? 
Eller köper du också i tid och otid?

Jodå, min extremt tidiga morgon betyder att jag är i huvudstaden!
Men det där med lite fritid och fönstershopping på stan kan jag glömma, två-dagarsmöte med middag och kvällsaktivitet.

Ha en härlig tisdag. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åhh Nog älskar jag tulpaner men jag köper inte i tid och otid.Har inte råd.. Fniss! Fint med en blandad bukett. Kraaam Pia