söndag 3 januari 2016

Långhelgen är över


Söndag och den sista lediga dagen för den här jul- och nyårshelgen. En söndag med sovmorgon, mysbrasa, målning och långpromenad i snöyra. Kan det bli bättre?


Kan inte låta bli att le när jag ser allt som vi hunnit med under ledigheten. Lagat julmat och julpyntat i lugn och ro, utan stress.
Vi har umgåtts på olika sätt, ätit god mat och dryck, spelat spel, målat, shoppat, städat och julat ut. Efter en ledighet som gett superladdade batterier är det lätt att gå tillbaka till vardagen igen :-)

En vardag med detox, för tidig frukost, lunchlåda och förberedd eller snabblagad kvällsmat. Däremellan är det lite jobb också då ;-)


Ha en underbar avslutning på söndagen och en fin start på den nya veckan. 

Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Halloj där. Du låter så full av energi. Härligt. Jag har några dagars ledighet kvar tack och lov. Känns som om jag är halvt död. Tog en promenad i dag men sen så orkade jag inget mer. Kraaam pia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har haft en bra jul och nyår. Jag
fortsätter ledigheten lite till.
God fortsättning och kramar/AM

Meta sa...

Det där med att det är slut på ledigheten är jag befriad ifrån nu för tiden men mannen han jobbar ett tag till.
Jodå det är allt bra att vara ledig men vad är det för dag ja inte vet jag vi firar 4 dagar till med gäster.
Ha det så gott med jobb och fritid
Kram Meta