tisdag 29 december 2015

Lediga mellandagar


Mellandagar är inte så dumt, speciellt inte när man får vara ledig och göra precis vad som faller en in :-) Promenader i solen eller fortsatt renovering.

Gårdagen ägnade jag och maken åt vårt, snart färdigrenoverade, rum. Nästan alla lister är på plats, möblerna är på plats, foton är på plats och så snart granen slängts ut kan alla växter flytta tillbaka :-)


I dag har vi haft ett helt underbart väder, sol och riktigt hög klar luft. Vi passade på att ta en tur ut till kusten. 
Tanken var väl att kolla in mellandagsrean, men ..... jag avskyr verkligen att gå i affärer med en halv miljon andra :o

Efter det soliga men blåsiga besöket i Karlskrona kan jag lova att det är skönt med en sprakande brasa. 

Ha en fin tisdagskväll. Tjingeling

2 kommentarer:

Charlotta sa...

Härligt med lediga dagar. Själv upptäckte jag att det hade blivit mörkt när jag skulle åka hem från jobbet, det hade blivit nästan en timme längre än tänkt. Jaja, så blir det ibland. Tur hade jag ändå som fick maten serverad när jag sedan kom hem. Någon har långledigt här i huset. :)

Önskar dig ett gott nytt år!

Meta sa...

Det är tur att de lediga dagarna utan bestämda saker att göra finns. De är inte många men desto härligare. Här har visserligen solen titta fram lite men så fint har det inte varit. här blev det en städdag det behövs ju det med mellan varven. I morgon blir det en solig och fin snickare dag på kolonin.
Ha det gott
Kram Meta