lördag 24 oktober 2015

Björketorp i höstskrud


Eftersom vi inte har haft den där frostknäppen, har vi heller inte fått de där riktigt eldiga färgerna i våra omgivningar.
Björketorp bjuder ändå på koppar och guld i alla ädla och oädla kulörer.


Idel, ädel skog och park, till största delen bestående av bok, ek, och björk. De småländska stengärdsgårdarna delar upp parken i olika rum, närmare bestämt arton stycken.


Björketorp är gårdsnamnet på golfbanan i Vissefjärda, för er som inte vet ;-) Under dagens promenad hade maken med sig klubbor och jag hade med mig kamera, en för dagen, rättvis fördelning.


Jag roade mig med att testa olika slutarhastigheter, jag behöver bli bättre på att ta bilder med fart i :-)


Avslutar med en bild på Björketorps närmaste granne, vackra Vissefjärda kyrka. Kyrkan ligger fantastiskt vackert, i det närmaste omgiven av vatten, tre av kyrkans fyra sidor omges av Kyrksjön.

Det är höst på riktigt från och med i morgon, glöm inte att vrida tillbaka klockan till normaltid.

Ha en fin avslutning på lördagskvällen och en bra början på söndagen. 
Tjingeling

4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Första bilden så läcker, för tankarna till de där romantiska gobelängerna i 1700-talsstil. Fattas bara ett gäng flanerande herrskap i finklänningar och betjänter med pickninckgrejer.

Trevlig helg
Anette

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina bilder, jätte mycket action och rörelse i dem. Hösten är verkligen fin med alla dessa färger. Kraaaam Pia

Meta sa...

Verkligen vackert det får vi minnas till vinterkalla dagar. det är lite svårt med farten men jobbar man på det så blir det bra ibland.
Ha en fin vecka
Kram Meta

G:a Affären sa...

Åhh så vackert, jag älskar krokiga grusvägar i vacker miljö!
Kul ändå med första bilden som visar rörelse, och vilken sving!

Ha det bra!
Kramar /Cia