söndag 27 september 2015

Arla morgonstund - eller bara alldeles för tidigt


Halv sex ringde väckarklockan i morse, på en söndag?

Inte nog med det, när jag väl kom ut till bilen fick jag skrapa bilrutorna :o Kallt var det minsann i morse!

Men jag var nere i Karlskrona i tid, i tid för att hämta dottern och hennes sambo hemma hos dem, för att sen åka till färjeterminalen och vänta in maken vid Polenfärjan.

 Frukosten intogs på stående fot i Brömsebro, sen tog vi oss över till Öland. Öland och Skördefesten 2015.


Vi hade inga speciella planer och styrde mest dit fronten pekade, det blev lite charkvaror och annat ätligt.
Givetvis kollade vi in löktavlan nere i Ventlinge och åt sedan lunch i Grönhögen.


Fika hade vi med oss ;-) i form av en björnbärskaka, vanlig sockerkaka med björnbär i och björnbärsfrosting ovanpå.


Nere vid Grönhögen körde vi tvärs över ön och körde in till både Havtornsgården och Bläsinge hamn.


Men nu tror jag att den tidiga morgonen tar ut sin rätt. Jag tänker minsann trotsa månen och krypa ner under täcket. Det är ju arbetsdag i morgon igen.

Ha en fin kväll och en bra start på den nya veckan. 
Tjingeling

3 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Härliga bilder. Vilken mysig dag. Här var det en ynka plusgrad i morse när jag åkte till jobbet.
Kram Maria

Villa Ryttarängen sa...

Ja du vet ju att jag brukar vara där jag med, fast inte i år. Det blev ju fjälltripp istället. Ser jättemysigt ut och fy vad jag längtar dit. Kraaaam Pia

Meta sa...

Jag kunde inte sova så det var bara att traska ut och kolla läget med kameran på stativ och så gick den natten en granne till gjorde mig sällskap.
Tavlan är ju för fin duktiga de som gjorde den.
Önskade att jag var där och fick se den
Ha en fin arbetsvecka
Kram Meta