måndag 15 juni 2015

Vägarnas finaste ogräs ....


..... lupiner nog bland de vackraste ogräsen vi kan plocka vid våra vägrenar, på ängar och i gamla trädgårdar.
Lupiner är midsommar för mig, så vad passar väl bättre än att börja midsommarveckan med en stor bukett på spisen.
Visserligen har de säkert blommat ut innan själva midsommarafton, men vad gör väl det? Det finns ju fler :-)

Jag kan inte riktigt smälta att vi redan gått in i midsommarveckan, för många är det första sommarlovsveckan, för andra är det sista arbetsveckan före semestern. För mig är det midsommarveckan :-)


Även om det är fantastiskt vackert ute nu, njuter vi av de sista solstrålarna från insidan av glasrutorna. Hiskeligt vad kallt vi fick jämfört med helgen. 
Men så länge solen skiner och vi har det underbara försommarljuset är jag nöjd :-)

I kväll blir det till att göra kudden sällskap tidigt, i morgon bitti kommer taxin och hämtar mig klockan fem :o  och jag lär nog inte vara hemma förrän tio-elva i morgon kväll igen. 
Det blir en lång dag!

Ha en härlig avslutning på måndagskvällen. Tjingeling ❤️ ❤️

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fnissar åt att du också väljer lupinerna i dag. Såå himla fina och jag ska plocka en stor bukett i morgon. Förstår att du ska till Sthlm och önskar dig en trevlig dag. Kraaaam pia

Charlotta sa...

Lupiner är kanske ogräs därute, men jag odlar en vacker röd i min rabatt. Och den sprider sig i alla fall inte som ogräs. (Tack och lov!)
Ha en skön midsommarvecka.

Meta sa...

Pioner gillar jag med, har till och med en i rabatten inte den vilda då. et kommer några blommor på den i år så fint det är. Här är det kudden med snart är ganska trött av allt rivandet och passning med mat
Ha det gott i morgon
Kram Meta

Meta sa...

Hej där, du ser att jag är rätt trött när jag inte vet att de heter Lupiner ens. Kram Meta