tisdag 9 juni 2015

Oskött, vanskött eller bara lite bohemiskt ........


....... går som ett mantra genom mitt huvud, när jag går genom trädgården. Tiden och vädrets makter har inte spelat samma spel som oss. Visserligen har maken hunnit klippa gräsmattan, men resten är väldigt bohemiskt just nu.

Grusgångarna är fulla av minipenseér och gräskanterna är allt annat än raka. Rosenrabatten syns knappt över gräset och mellan plattorna på uteplatsen växer allehanda, oidentifierade växter.

Men ingenting ont som inte har något gott med sig, alla självsådda plantor har fått möjlighet att utvecklas till plantor och det gäller inte bara maskrosorna ;-)
Det finns oanade resurser vilande i jorden lite överallt.


Får jag bara styr över min lap-top och de program jag behöver. Får till mina back-up hårddiskar och får ordning på mappstrukturen till mina bilder igen, så ska minsann trädgården få den tid den förtjänar :-) 
Vi har ju haft ett par helt underbara dagar och om de fortsätter, kanske det blir trädgårdens tur redan innan veckan är slut ;-)

Med en äkta mormorsväxt önskar jag er en härlig tisdagskväll. 
Tjingeling ❤️ ❤️

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det ornar sig Cat. var ska har sin tid. Kraaaam Pia

Meta sa...

Var sak har sin tid heter det ju och jag tycker att det stämmer.
Ha det så gott i veckan
kram Meta