tisdag 2 juni 2015

Lite nytt och totalrenovering .....


..... ska de va så ska de va!
Examenscermoni med dresscode, för min del blev det lite panik :o Men när jag var i Karlskrona fick jag  psykologiskt stöd av dottern och inhandlade en superfin känning. Så skön, men ändå med stil.


Ceremonin är på eftermiddagen, men eftersom vi ska ut och äta på kvällen, får min svarta långkofta hänga med.
Sen hoppas jag ju givetvis att den inte behövs, men jag inser ju att även om solen kommer fram hinner det inte bli någon värme.


Väl tajmat var jag hos Helené för en totalrenovering i dag :o Sommarkort och nya slingor, svärtade fransar och nyplockade bryn. Ska de va så ska de va!

Nu är det dags att plocka undan det sista för hantverkarna, fy vilket pirr jag har i magen. 
Det är vårt sovrumsfönster som ska bytas ut och ett glasparti som ska monteras där det tidigare varit en altandörr + fönster. Det kommer med all säkerhet att bli kanonbra, men nervös är jag. Allt är måttbeställt och vi inte sett fönster eller glasparti, nu finns ingen återvändo :o

Ha en härlig tisdagskväll. Tjingeling ❤️ ❤️

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fin klänning och du med är fin. Hoppas att det blir varmt och skönt så man slipper klä sig i kofta. Det blir säkert jättebra med nya fönster. Kraaam Pia

Veronica sa...

Du kommer säkert känna dig superfin! Jag köpte oxå en klänning idag men hade ingen som hejjade på mig, så jag vet inte om den kommer att lämnas tillbaka...

Roligt med studen är det iaf,,, med eller utan klänning ;)

Meta sa...

Jo minsann känner igen det där pirret, vi gjorde misstaget att inte titta innan vi satte det till förvaring över vintern, Hua, det var inte skoj. En nästan ny tjej blev det Hihi.
Har också klippt mig idag en sån där bara göra grej men skönt är det inget som hänger i ögonen längre.
Ha det gott och lycka till på dina uppdrag
Kram Meta

Eva sa...

Vad skönt med lite ompysslande, och vilken snygg klänning du hittade. Du kommer att vara supersnygg dagen till ära!
Vad spännande med glaspartiet! Lycka till!
Kram Eva