torsdag 25 juni 2015

Äntligen lite sol som omväxling


Jamen så äntligen, äntligen fick vi lite sol. Sol men fortfarande ingen värme, men jag är nöjd med SOL.


Gårdagens extremt långa arbetsdag, byttes till en kortare idag. Gårdagen tillbringade jag 9 timmar på tåg och 6 timmar på möte i Örebro. Jo, det blev tåg och tåg som för en gångs skull passade tiderna :o


Väl hemma hann jag med både att grädda långjäst surdegsbröd och dricka lite "firar-bubbel" med maken.


I trädgården upptäckte jag både att persikorna på det nya trädet fortsätter växa, trots solbrist. Att purpurdflädern snart kommer med sina rosa blomklasar (blir så himla god lemonad). Den vita flädern blommar redan och hamnar med största sannolikhet i en balja till helgen ;-)


I kväll tar jag igen mig hemma, fixar soppa och kolla på Ernst. 

Ha en fin torsdagskväll. Tjingeling ❤️ ❤️

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Sitter också och tittar på Ernst, påminner lite om mitt nya boende hi hi...
Kram till dig,
Titti

Villa Ryttarängen sa...

Skönt med lite sol och att få kolla in Ernst projekt är alltid lika spännande. Vilken fin entré. Kraaaam Pia

Eva sa...

Ja man får vara glad för det lilla i år... SOL är stort!
Vilket fint litet träd, med frukt. Kul att ses att det trivs trots vädret.
Purpurflädern ser härlig ut, den måste jag kolla härdigheten på. Kanske något för min önskelista! Har ett ställe där jag vill ha lite insynsskydd. Är den lika starkväxande som vanlig fläder?
Önskar dig en fin fredag! Kram Eva