lördag 27 juni 2015

Äntligen kunna sitta ute igen


 I dag har det äntligen blivit något varmare, i alla fall så pass att det gått att fika på altanen.


Det finns en nackdel att bo i den lägre delen av samhället och därmed närmare ån och sjön.
Det är lite fuktigare här och det eviga regnandet har fått fart på mygg och knott. I dag passade jag på att sätta upp ännu fler myggardiner. Lite provisoriskt fortfarande eftersom hantverkarna ännu inte är klara med det utvändiga arbetet och golvet i vardagsrummet :o

Dagens tips är alltså att köpa de billiga myggardinerna på Ikea och använd i uterummet för att hålla myggen borta!


Den här bilden visar verkligen hur stor öppningen blir när vi öppnar upp dörrarna, närmare två meter och jag älskart :-))

När hantverkarna är klara och jag kan få fixa till det som jag vill ha det, är det här verkligen ett ställa att njuta på. Både inomhus och ute på altanen som numera går ihop i ett enda stort inne-ute-rum.

I kväll ska här grill-rökas lax med kokt potatis och romsås. Mmmm....

Ha en underbar lördagskväll. Tjingeling ❤️ ❤️

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Jag mygg och knott har vi ju inte mycket av här...de blåser väl bort :) Vi har flugor här istället, usch! Inte mycket bättre det ska jag säga dig!
Ha nu en skön kväll...
Kramis,
Titti

Meta sa...

Men så härligt det gillar jag med. Här är ju inte så stort men vi är nöjda med vår veranda som blir vårt vardagsrum nu till stora huset är klart.det finns inget som så bra som att kunna sitta ute men ändå inne på sommaren. Här är knott och mygg. Så det behöver verkligen finnas stopp för dom.
Ha en fin söndag
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Odjuren är en del av vår fina sommar men visst, man kan klara sig utan. Fint med öppningen.. Kraaaam Pia