onsdag 20 maj 2015

Magi på mer än ett sätt .....


..... gårdagen bjöd på ett väder som jag gärna skulle byta ut, fem grader på morgonen och hällregn. Visserligen någon varmare på eftermiddagen men fortfarande skurar.

Men kvällen, kvällen den var magisk :-) Misstänker nästan att det var åska, eller kraftig nederbörd, i de molnen som så häftigt bytte färg från grå-grå till rent magisk färg precis innan solens strålar gav upp.


Jag var bara tvungen att testa gravensteinerblommorna i motljuset med den rosa himlen som bakgrund.


När jag valde en helt annan vinkel lyckades jag fånga det sista varma ljuset i äppelblomman. Nu vet jag varför alla tycker det är så fantastiskt att fota porträtt i solnedgången - allt blir så fantastiskt vackert med det lite guldiga ljuset.

Med den här bilden på näthinnan blir det lätt att starta upp den här onsdagen. 
Ha en fantastisk dag. Tjingeling ♥ ♥

4 kommentarer:

Meta sa...

Ja du en sån dag hade vi här med även om det faktiskt gick att var ute mellan skurarna. Kvällen var inte så rosa som hos dig men den var acceptabel.Solen försvinner bakom träden innan himlen blir så där fin.
Man kan ju inte få allt. Att fota i mot ljus är en utmaning och väldigt roligt.Dina bilder är så fina och himlen stämmer så bra överens med äppelblommen.
Ha en fin och skön dag
kram Meta

Rost och rädisor sa...

Oj, vilken himmel! Härliga bilder. Har du sett de nya magnoliafrimärkena. De skulle verkligen tjänat på en bakgrund som din äppelbild.
Allt gott
Anette

Unknown sa...

Åh vilka fina blommor! Kram Stina

Villa Ryttarängen sa...

Vad magiskt vackert. Kraaaam Pia