torsdag 21 maj 2015

Leverans ......


...... det är otroligt att trädgården levererar trots att vädret inte har varit det bästa den senaste tiden.


Vi har ganska stora områden med liljekonvaljer på tomten och ni kan säkert ana hur gott det doftar bara man sticker ut näsan i trädgården. De är inte riktigt utslagna ännu, men i kväll kunde jag inte låta bli att plocka in en liten bukett.


Jag har ju inte visat den fina emaljerade hon jag köpte av Marie (Vita Ranunkler) nyligen. Den ska givetvis ut i trädgården och placeras i närheten av vår uteplats. Gärna med en kran och lite porlande vatten, hur jag nu ska lösa det?


Jag var ju bara tvungen att ta fram lite foton på papper, för att säkerställa att min skärm är rätt kalibrerad mot fotolabbet jag ska använda mig av. Jag är väldigt nöjd med färgerna :-))

Nu ska jag packa väskan och ladda för morgondagens cykeltur. Jajamen i morgon går första cykelturen mellan jobbet och hemmet :-) I just love it!!

Ha en underbar torsdagskväll. Tjingeling ♥ ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Ja den här liljekonvaljdoften har jag lite av hos mig. Det är ju min barndoms landskapsblomma så lite extra känns det allt hos mig.De är på gång en hel del blommor kommer det nog när de väl orkar fram för kylan ¤ grader fortfarande på nätterna Fyyy nu får det vara slut i och med Pingst.
Precis en sån ho är jag på jakt efter att ha vid planteringsbordet.
Får nog kolla hos henne om hon har någon kvar.
Ha det gott i helgen
Kram Meta