lördag 7 mars 2015

Skönja lite vår i vrårna ....


...... nu jä....ar i min låda kan man skönja lite vår. Äntligen! Numera kvittrar fåglarna, lite ombyte mot de skränande kajorna som annars förekommer :o
Den röda, storfruktiga, hasseln är på väg i blom, ni ser väl den lilla, lilla tofsen på knoppen ovanför hängena?


De lite udda och ytte, pytte små krokusarna är på väg att blomma. De är mini-miniatyrer av "vanlig krokus" men finns bara i vitt och ljus lila hos oss.


Även det här är en mindre variant av krokus, men dubbelt så stor som den på bilden ovan :o En gång i tiden planterade jag dem i rabatter - men de tycks vandra iväg på egen hand på något sätt. Jag satte dem väl fel! De här har valt att slå sig ner mitt i mossmattan.


Scilla trivs ju överallt, de som kommer absolut tidigast är de som krupit ner i gruset mot den östra husväggen. Säkert varm och gott!


Snödroppar och vintergäck, man blir glad av bara åsynen. När det sen blir stora hav i mossmattan utan att man behöver göra något, ja då är det ju bara att tacka och ta emot.


Med en matta av vintergäck önskar jag er en härlig lördag. Tjingeling ♥ ♥

6 kommentarer:

Eva sa...

Vilka härliga vårtecken... Jag måste ut och leta i trädgården idag. Har inte skymtat något än här inifrån, men man vet aldrig!
Önskar dig en skön helg!
Eva

Villa Ryttarängen sa...

Men så mysigt! Nu ser jag att ni ligger före och då blir suget att flytta söderut väldigt stort. Kraaam Pia

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mycket vår hos dig! Härligt!
Ha en fin lördag
Kram Maria

Meta sa...

Det är så roligt med alla sorter av vårblommor som finns. Massor av tips både här och där. Njuter av din fina vår i min kalla blåsiga dag
Ha en fin och skön helg
Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det är när det är många som blommar på samma ställe, dom trivs hos dig. Ha en fin söndag
Kramar/AM

Rost och rädisor sa...

Så där tjockt av vintergäck och snödroppar skulle jag också vilja ha. Fullkomligt underbart! Men det blir väl kommande generation som får glädje av allt jag pillar ner nu.
Ha det fint
Anette