tisdag 17 mars 2015

Blommigt värre ......


...... kinesiskt handgjort te, kan det va nåt? Spektakulärt är det i alla fall ;-) 


Jag föredrar trädgårdens vårblommor, de där som kommer upp lite där de själv vill. Vita krokus som blandar sig med snödroppar.


Eller snödroppar som kryper inpå vintergäcken i tro att det är solen.


Den riktiga favoriten är ändå blåsippan! Nu äntligen blommar de även hos oss, i norrläge. Undrar om de klara av att man flyttar dem?


Krokushavet har desarmerats, jomän, jag har fått hjälp av de fyrbenta. Dags att sätta ut rå-väck på pinnar. Funkar kanon på kaniner, harar, rådjur och grannens katter.


En ensam och fransig pensé blommar, ser fram mot att krukorna fylls upp med blommor. Men jag får nog vänta på det till det blir lite varmare.

Ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling ♥ ♥

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Tjusig blåsippsbild. De är verkligen en av vårens höjdpunkter.
Den tekoppen ser perfekt ut för exklusiva blad.
Allt gott
Anette

Villa Ryttarängen sa...

Blåsippor är verkligen vårens små blåa solar. jag ska ta mig en tripp till ett alldeles särskilt ställe i morgon för att fota blåsippor. Kraaam Pia

Meta sa...

Jag har flyttat mina och de blommar tog nog ett år innan de acklimatiserade sig Men nu blommar de för fullt.Det går nog bra att flytta även dina Ta en liten bit av tuvan om du är osäker.
Sånt te fick jag av en kvinna en gång det var lite spännande och ganska så gott.
Ha en fin och skön mitt i veckan
Kram Meta