måndag 19 januari 2015

Små, söta och outslagna ....


.... hur svårt är det inte att gå förbi dem, låtsas att de inte finns :o I lördags kunde jag inte låta bli, när jag ändå plockat till mig tulpaner och eucalyptus kunde jag lika gärna plocka på mig några krukor med vårlökar ;-)
Jag menar, jag var ju ändå tvungen att så i kö för att betala ;-)


Blå pärlhyacinter, blå iris och vit scilla fick de bli. Vi får väl se om det var för tidigt, eller om de kommer att slå ut. Annars hamnar de ändå i trädgården och glädjer mig nästa vår :-)


Apropå eucalyptus, det blev två kransar. Två kransar som fick ersätta de eländiga lingonkransarna. Skulle egentligen ha bytt till jul, men fanns det eucalyptus då? Noop!
Fördelen med euclayptusen är att den faktiskt behåller sin vackra färg, eller egentligen den bli gråare och ännu vackrare när den torkar.


Två kransar till matsalens pardörrar, ni får föreställa er den andra dörren, golvet är nämligen fullt av täckplast och målarhinkar som inte gör sig på bild :o 

Måndag och ny vecka, igen. Tror minsann det är hög tid att kicka igång just den här måndagen. 

Ha en härlig måndag och en bra start på veckan. Tjingeling ♥ ♥

1 kommentar:

Meta sa...

De är allt svårt att låta bli men jag försöker stålsätta mig få se hur länge det varar.Jag hade eukalyptuskransar i två jular innan jag slängde dom Det kallar jag ekonomi. Hihi
Ha det gott denna veckan
Kram Meta