söndag 11 januari 2015

Någon annans skräp .....


 ....... när elektrikern var här i veckan drog de inte bara nya eltrådar, de fick också byta till större säkringar i vårt antika proppskåp.


Jag kunde ju inte annat än ta tillvara på de härliga porslinshållarna som blev över, japp en var faktiskt i klarglas :o
Porslinshållare till 10 ampere säkringar har perfekt diameter till kronljus ;-) Fyra nya ljusstakar med andra ord!

Elektrikerns skräp hamnade med andra ord på vårt matbord ;-) men vem är förvånad?


Eftersom jag ändå höll på att plocka om, tog jag fram den stora, vingliga kandelabern igen. Jag älskar den och har haft den i säkert 30 år :o Jodå, det är nog en av de första inredningsprylarna jag unnade mig själv när jag hade flyttat hemifrån och fått mitt första "riktiga jobb".


I dag blir det långsammare tempo än normalt, nattens blåsväder höll oss vakna mer eller mindre hela natten. Jag tror att den värsta blåsten gett sig av, men det blåser rätt bra fortfarande.
Dessutom fortsätter jag kurera mina bihålor och hoppas att jag snart slipper den ihållande huvudvärken :o

Kanske hörs vi i kväll igen! Ha en helt underbar söndag. 
Tjingeling ♥ ♥

7 kommentarer:

Eva sa...

Vilken present du fick! :-) Visst är det kul att ta tillvara och göra något användbart av sånt som andra skulle kalla skräp.
Ja jag känner igen det där, man har sina favoriter som kommer fram igen och igen.
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så långt och bra bord du har, och jättefint med propphållarna till ljusen. Fin terrin också.
Krya på dig och kramar/AM

G:a Affären sa...

Återbruk är inte dumt och en kul idé!
En sådan kandelaber önskade jag mig men det blev aldrig någon, det är något jag ångrar nu för jag tycker de är så fina.

Skickar krya på dig hälsningar!
Kramar /Cia

Unknown sa...

Så fint!
Gillar återvinning och att ta vara på sånt som blir över vet du ju ;)
Ha en fin söndag och krya på dig!
Kram Allis

Meta sa...

Det är ju kul att variera sig ibland och bra när det finns inom räckhåll också. En sån kandelaber har jag med gillar den också.Storman har bedarrat här men de vräker ner snö istället.
Ha det gott
Kram Meta

Charlotta sa...

Och du får skräpet att se ut som design. Fantastiskt!

HWIT BLOGG sa...

Åhh dom gillar jag! Bra tips där...
Du har det så mysigt hos dig, skönt att stormen har bedarrat och att allt är väl!
Kramis,
Titti