onsdag 28 januari 2015

Hur svårt kan det vara .....


...... alldeles väldigt! Visade det sig.

Det är väldigt svårt att hitta både motiv och någonstans att fota när halva huset är en byggarbetsplats ;-)
Men jag ville ju visa hur bordet blev, inte i sitt sammanhang dock, det får vänta någon vecka eller så.


Det mörka, runda bordet från mormor och morfar, som fått så mycket stryk att det inte gick att använda utan duk, är numera vitt.

När bordet hamnar i sitt sammanhang kommer helheten att bli så bra :-) Ett lätt, luftigt intryck, precis som min moodboard och inre bild.


Den här lill-lördagen fortsätter maken att brottas med roller och färghink. Jag fortsätter brottas med med mina bihålor och ihållande huvudvärk. Te går det åt i stora mängder i alla fall ;-)

En och en halv dag kvar att jobba den här veckan, det är så härligt att tjuvstarta helgen mitt på fredagen :-)

Ha en underbar onsdagskväll. Tjingeling ♥ ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det blev kanonsnyggt! Svägerskan har ett liknande, ska visa ditt och hoppas att on kastar sig över målarburken. Kram Pia

Meta sa...

Ett fint litet bord.Bra blev det med.
det är kul att använda ärvda saker, mitt skrivbord blev också bra.
Ha en skön dag och krya på dig
kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Bordet blev ju jättefint! Ska bli kul att se helheten sen...
KRYA på dig nu, jag skickar dig en stor varm kram!
Titti