måndag 22 december 2014

Välkommen in ......


...... just nu ser matsalen ut så här när man kommer från serveringsgången.
Än är det inte dukat, lille-jul är ju inte förrän i morgon. Men då kommer bordet att dukas för fyra och julens rätter ska avsmakas.


Jag tassar runt så tyst jag kan, dottern sover fortfarande efter nattens arbetspass, hennes sista före jul.
I dag har vi mest bakning på schemat ;-) dottern och jag, men det ska givetvis göras lite julförberedelser också.


Juldekorationerna är ganska sparsamma i matsalen, det lilla som tillkommer är just på matbordet. Små danska stjärnljusstakar, lite nya fräscha blommor med grönt och två röda kulkandelabrar (som bara finns framme under juldagarna).


 Det halvhöga skåpet får agera dryck och godisförvaring.


Vi är inte speciellt stora på godis, men är väldigt svaga för choklad och skumtomtar ;-) Just därför är det enda hemgjorda godiset min variant på Rocky Road och skumtomefudge. Recepten finns HÄR och HÄR.


Ha en underbar måndag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Så härligt det ser ut och det är nåt visst med julen i alla fall.Bara de vissa sakerna som är då. Jag fixar för fullt här, mannen är på jobb, som inte var tänkt så, Börjar bli van nu med det.
Ha det så gott
Kram Meta