måndag 29 december 2014

Reflektion och ljusterapi ......


....... vilken dag!! Fjorton minusgrader och strålande sol.

Vi tog en välbehövlig paus i målandet och gjorde en utflykt till Karlskrona. Vi behövde lapa sol och andas hav. Men vi behövde också komplettera med spackel och nya gardinstänger, sen behövde vi även komplettera nyårsmaten.

Jag kan lova att vi inte var ensamma på stan, fler än vi verkade lediga. Men de flesta sprang på rean och det gjorde inte vi :o

Men hur svårt är det inte att köpa gardinstänger!?!
Jag har inte riktigt känsla för det där med gardiner, ser det mest som ett nödvändigt ont. Det vill säga skyddar mot drag och kallras :o
Men nu ska det upp skenor i taket, inga fler försök att fästa upp stänger i våra ytterväggar. Så får vi se hur det ska gå?


I havet bildas de mest perfekta reflektionerna, de där när man knappt skiljer på original och just reflektionen?

Ryktet säger dock att jag kan få vänta på fler reflektioner. Här hemma har isarna börjat lägg sig och på Törn så pass att några modiga gett sig på långfärdsskridskor :o


Jag håller mig på land långt från osäkra isar, med målarpenseln i högsta hugg och gardinfunderingar.

Ha en skön måndagskväll. Tjingeling ♥ ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Vackra bilder som vanligt. Skenor i taket är jättefint tycker jag lyxig hotellkänsla över det. Härligt med en paus i solskenet. Kraaam Pia