onsdag 17 december 2014

Julens kryddor och dofter .......


........ istället för att "bara" pilla i kryddnejlikor i apelsinen, bestämde jag mig för att intensifiera juldoften med hjälp av kanel, kardemumma och stjärnanis. Jag bottnade en burk med kryddorna och stoppade till sist ner apelsinen.


Varje gång vi eldar i spisen blir burken lite ljummen och sprider julens underbara dofter. ;-)


Bästa julgodiset, om ni frågar mig! Valnötter från dotterns innergård i Karlskrona, olika hasselnötter från egen trädgård och till sist importerade pecannötter.


Jag lovar att nötterna kommer att gå åt som smör i solsken :-) de vi inte äter upp under julen hamnar fortare än kvickt i olika sorters bröd och pajer i mellandagarna.

Dags att ta ett tag igen! Ha en underbar onsdag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken bra idé att lägga den i en glasburk med ytterligare härliga dofter. Kraaaam Pia

Rost och rädisor sa...

Vilken lyx med egna nötter. Det är mitt bästa godis också. Bra idé med kryddburken. Jag kan nästan känna hur det doftar.
Allt gott
Anette