måndag 8 december 2014

Enkelt fönsterpynt .........


.... nu sparkar jag väl in öppna dörrar, men du vet väl om att amaryllis som snittblomma, står minst lika länge som blomma på lök?
Förra året köpte jag amaryllisar i omgångar och hängde upp i mina fönster. I helgen köpte jag årets första, på Ica (!) och stödjer samtidigt childhood med en slant. Förena nytta med nöje, fick samtidigt lite fint i fönstret.

Jag brukar sätta ihop dem med lite bindtråd, knyta runt ett passande band, hänga upp dem. Jag häller till sist i lite vatten i själva stjälken. Man får fylla på med lite vatten ett par gånger i veckan.

Jaha, så var det dags att starta upp en ny vecka, vi tar den väl en dag i taget (precis som vanligt)? 

Glöm inte andas! Ha en härlig måndag. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Det är så fint i stora fönster med amaryllisen hängande
Ha en fin kväll
Kram Meta