lördag 1 november 2014

Tänder facklor och marschaller .......


..... i Vissefjärda finns en väldigt fin tradition, (nästan) hela samhället går man ur huse, tänder facklor och går i fackeltåg till kyrkogården på Alla Helgons dag.

Marschallklot, Alséns Hantverk
För att välkomna våra gäster efter kyrkogårdsbesöket, tänder vi marschaller och ljus utanför huset.


Inne dukar vi upp med material från naturen, eller i alla fall från trädgården. I dag fick det bli murgröna, lavendelkvistar och nypon, toppar det hela med massor av ljus.

Ha en härlig avslutning på Alla Helgons dag och en bra start på söndagen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fin tradition och vad snyggt ni dukat. Min faster berättade att på Österlen har dom ljusfest. Den skulle jag vilja se.. Ha det fint Kraaaam Pia

Meta sa...

Det är därför jag gillar mindre samhällen. Där har man ofta så trevliga traditioner.Jag saknar det lite nu i storstan. Har en dröm om att få ha lite av det på kolonin när vi kan vara där under den mörka årstiden.Den som lever får se. I vart fall så har du gjort det så fint på bordet kan tänka mig att allt smakade gott hos dig
Ha en skön söndag
kram Meta