söndag 16 november 2014

Lite för tidigt .....


..... men jag kunde inte låta bli att köpa det söta hjärtat vid besöket på Gårdby förra helgen. Egentligen var det inte hjärtat i sig som lockade, utan det söta innehållet.


Fem stycken pepparkaksformar i hjärtform, perfekt liten present till dottern :-)

I går då?
Jodå vi körde Kalmar - Visefjärda två gånger inom loppet av några timmar.
Först in till Ikea, boka släp, handla säng till sonen, köra hem. Packa ur, lägga gamla sängen i släpet, miljöstationen, Ikea igen och lämna tillbaka släpet.


Efter det racet behövde maken och jag hitta oss själva igen, var gör man inte det bättre än på andra sidan bron. Det fick bli en fika i lugn och skön miljö på Ölandschoklad i hamnen.
Jag säger bara det, åker ni dit måste ni testa den varma chokladen extra allt. Noop! Det är absolut inte laktosfritt, men jag klara mig hyfsat om jag tar ett par tabletter.


 I dag tar vi söndag inomhus, tror jag, det är halv storm ute och inte skönt alls. Jag har satt några degar så jag har alla ursäkter i världen att slippa gå ut ;-)

Ha en skön söndag. Tjingeling ♥


4 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Efter en sån lördag kan det vara skönt med en lugn söndag. Jättefin röd ask till hjärtana.
Kramar/AM

Meta sa...

Hoppsan det var mycket ni hann med i går. Här satt jag inne hela dagen så trist väder ute. Idag har jag hunnit med lite mer Blomsterlandet Några amaryllislökar och en ljusslinga. En snabbis till koloni och målat lite Musen ger sig inte den har ätit upp allt i köket USCH jag blir tokig.
Ha en skön kväll
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Vilken lördag! Jag avundas inte resorna och Ikea men chokladen på andra sidan bron.. Kraaaam Pia

Rost och rädisor sa...

Slit och släp, men nu ska väl sonen sova som en prins. Ölandschokladen har jag smakat. Går inte av för hackor.
Allt gott
Anette