söndag 26 oktober 2014

Höst, när den är som bäst .....


........ jamen vilken dag!
Inte nog med att vi vann en timme i morse, vädergudarna bjöd på allra bästa höstväder. Men först röjde vi köket efter gårdagens kalasande, vinkade av dotter med sambo, plockade in det sista av utemöbler, krukor och annat löst. Sen tog maken och jag en lång skön promenad.


Den här synen var vi inte beredda på! Jag trodde nog att skogens guld gett upp för hösten, men några riktigt stora hittade vi minsann.


Trattkantareller behöver man inte leta efter, det finns mängder i de Småländska granskogarna runt omkring oss. De tillhör inte riktigt våra favoriter, men vi tog några stora med riktigt gula fötter med oss hem.


Ingen korg, inte ens en påse hade vi med oss, men nöden har ingen lag. Vi fyllde våra mössor istället.


Som sagt vi plockade inte så mycket, utan precis lagom till tre mackor med stekta kantareller! 

Det här blev en söndag att lägga in på minneskontot som en av de bästa höstsöndagarna i år. 

Ha en härlig söndagskväll. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Underbart grattis till vinsten
Önskar dig en fin vecka på det.
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

En timme extra är ju aldrig fel. Jag fick bonustid i morse som jag tog igen med en timmes tupplur. Härligt med svamp, det är nog bland det godaste tillbehör jag vet. Kraaaam Pia