torsdag 23 oktober 2014

Frusen värre ......


...... gårdagen har satt sina spår.
Dagsregn utan dagsljus, ett minnesvärt besök hos naprapaten, sen storhandla i staun. Snacka om att jag känner mig överkörd av ett tåg :o

Kylan har smugit sig på mot slutet av veckan och med det var det dags att leta fram varmare jacka, handskar och primeboots.
Jag har verkligen börjat sukta efter glögg och årets beställda Blossa ligger och väntar på mig i den lokala butiken. Men jag lovar, det blir ingen tjuvsmakning före Alla Helgons afton.
Just Alla Helgons afton är det fackeltåg genom samhället till kyrkan och efter fackeltåget är det tradition att familjen samlas hemma hos, vi börjar alltid med att värma oss med årets Blossa och sedan avslutar vi med middag.


I kväll får jag väl värma mig med lite varm äppelmust smaksatt med kanel och kardemumma istället :-) det är inte så dumt det heller.

Ha en härlig torsdagskväll. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Vad det låter mysigt. Så är det att bo på mindre orter. minns Dalarna när jag läser det du skriver.
Ni får komma på besök till våren och se bygget i verkligheten.
Ha en fin fredag
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ja huuu här sitter jag med röd nästipp och raggsockor! Det är kyligt både inne och ute, där kom hösten...
Glöggen är inhandlad och jag längtar...
Varm kram till dig,
Titti

Villa Ryttarängen sa...

Den traditionen låter så himla mysig. Jag tänkte ringa och be maken köpa glögg, men vi ska vänta vi med. Kraaaam Pia