söndag 12 oktober 2014

Förgylla en grå söndag ......


........ grå, grå, grå, mötte blicken vid frukostbordet. Dis och duggregn är inte allt för uppiggande.
Dottern och jag bestämde oss för en utflykt, en utflykt till en av grannbyarna. Skallebo utanför Långasjö och Butik Norregård.


Lugn och harmonisk miljö och så mycket vackert att vila ögonen på. Massor av "Vill Ha-Måste Ha" överallt.
Som ni förstår fastnade jag ju snabbt i köket med all den underbara köksvintagen man kan uppbringa.


 Eller vad sägs om bordet som Malin dukat upp för höstens fester. Helt underbart!


Dottern fick lite småsaker med hem, precis som jag ;-) 
Vad jag fick med mig? 
Det har givetvis anknytning till bakning, men vad visar jag en annan dag (ni som följer på insta vet ju redan :o)

Nu när solen tittar fram är ugnen varm och degen färdigjäst!
Ha en underbar fortsättning på söndagen. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilken härlig utflykt. Man behöver sånt när höstgråheten sätter in. Kraaaam Pia

Meta sa...

Det är farligt att gå i såna butiker. nästan så att plånboken får stanna hemma, hihi
nyfiken blir jag på dina inköp
Ha en fin vecka
Kram Meta

Elle sa...

Vilket mysigt ställe! När kan jag flytta in?
Kram Elle

Norregård sa...

Tack för idag:)) Fina bilder!

Kram M