tisdag 23 september 2014

Ta hand om skörden ........


...... äpplena som trillat ner från träden är inte speciellt fina, men de är goda och jag tycker det är synd att inte ta hand om dem.


Det bakas, kokas och mustas så det står härliga till i köket. Recept på den här snabba och underbart goda äppelkakan finns HÄR.


Pepparfrukter och paprika är till hälften skördade i växthuset.


De har blivit strimlade, förvällda och inlagda i ättikslag och är supergoda tillbehör till olika maträtter.
Jag har två olika recept som jag varierar mellan, finns HÄR och HÄR.


I morse var det en sån där "nära-första-frosten-upplevelse", höstjacka och handskar fick i all hast letas fram. Men vi klarade oss och fick en underbar höstdag!!

Ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling ♥ 

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Åh vad du pysslar och grejar. Jag tycker inte att jag inner någonting nu för tiden. Kraaaam Pia