söndag 7 september 2014

Allra första ......


...... måste erkänna att jag är lite extra nöjd :-) Första fikonet på vårt nya fikonträd är skördat!
Det gamla fikonträdet, som gett oss så enormt mycket fikon genom åren, klarade inte av den senaste vintern :-( Så vi fick införskaffa oss ett nytt, ett som vi ska hålla något lägre krona på än det gamla.
Som sagt första fikonet är skördat och det finns många kvar för skörd under de kommande veckorna, dessutom är det gott om fruktämnen för mognad nästa vår :-))


Nu över till något helt annat, ett riktigt ytligt i-landsproblem.
För ett år sen ville jag testa något nytt, långa, snygga naglar! Började "förstärka" naglarna med gelélack på salong. Hela vintern och våren hade jag superfina naglar, men det passar ju inte i trädgården och på golfbanan precis :o jag beslutade jag mig för att sluta behandla naglarna och tog bort gelélacket helt och hållet.
Jag måste erkänna att det var en pärs!
Från långa, välskötta och snygga naglar (hållbara som attan) till korta, spröda, sköra naglar som inte klarar någonting alls längre.
Tur då att det finns produkter på marknaden för oss som testat gelélack, eller har spröda naglar ändå.

Nu äntligen börjar naglarna bli sig själva igen, men det tog tid. Efter en sommar med helt olackade naglar med sorgkanter, riktigt längtar jag efter välvårdade naglar i murriga höstfärger.  

Fler söndagsbilder i fabriken HÄR
Ha en skön söndag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Bara anna sa...

Hej! Vad kul att hitta in till dig! Så himla mysigt ni verkar ha i ert hem.
Vi ses igen...

Meta sa...

Jaha du ska man vara fin får man lida pin sägs det.
Jag har så hårda naglar att de är svårt att klippa dom aldrig blir det som man vill
men du ha en skön vecka
Kram Meta