måndag 28 juli 2014

Snart så ........


...... fyra stolpar på plats, och jag kan äntligen skapa mig en bild av hur det kommer att se ut när det är klart.  Det är den lilla stensatta oasen på baksidan som vill vill dölja för omvärlden. På utsidan ska det sedan bli en mindre plantering med skuggtåliga, men ändå välkomnande perenner.


På "vår sida", insidan, ska det återigen göras rum för våra medelhavsväxter. De växterna som stormtrivs utomhus en sommar som den här, som övervintrar dels inomhus dels i det uppvärmda växthuset.


Det är länge sedan jag såg hibiskusarna blomma på det här viset. Enkelblommande trumpeter stora som en näve :-)
Busken är ärvd och trädet stammade jag upp av ett skott jag tog första året hibiskusen var i vår ägo, för säkert 25 år sedan :o

Bäst jag går ut och supportar den hårt arbetande maken. 
Ha en skön måndagskväll. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Ser ut att kunna bli väldigt trevligt i nya hörnan.
Oj, en hibiskus som är 25 år gammal! Här blir de inte ens fem år eftersom jag tappar tålamodet när de får ohyra.
Ha det fint
Anette

Meta sa...

Vad härligt både för er och dina medelhavsväxter. varm och ombonat vill de ha.
Lycka till med bygget
Kram Meta

G:a Affären sa...

Men vilket jobb att gräva, belöningen sedan blir säkert fantastisk!
Och gröna fingrar verkar du ha med den enorma hibiskusen. Ingen dålig ålder heller, den måste vara som en familjemedlem nu efter alla år!

Kramar
Cia