tisdag 8 juli 2014

Fälten brinner ......


...... låter nästa som en radioföljetång från tonåren ;-)
Oavsett, är det förbaskat vackert och riktigt svårt att låta bli att stanna bilden.


Även raskanterna nedanför Södra Bruket brinner mest i rött. Oavsett väder upplever man ljuset väldigt varmt här. Trots att det är riktigt häftigt att fota på platsen är det faktiskt lite halvknepigt med färgåtergivningen. Har man inte problem med rödstick i bilderna innan, blir det garanterat det här :o (gäller att ha koll på vitbalansen med andra ord)


Ruinen och den återställda skorstenen vaktas hela sommaren av en hel skock får med lamm, men givetvis försvann de när jag jag väl lyckats hasa mig upp för raskanten igen.


Nu är det det här jag räknar ner inför, ynka två och en halv dag kvar att jobba - sen är det semester. 
Ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Härliga bilder du hat´r tagit. Jo minsann det där med rött och gult är inte lätt att få det rätt.Öva öva var det nån som sa, får nog göra det.
Havet är nåt jag längtar till just nu i all värme. Det blir inget med det än på ett tag Här är det bara bygga bygga om gäller.
Önskar dig några sköna arbetsdagar tills semestern kommer.
Kram Meta