måndag 14 juli 2014

Bakdag i semesterregn ....


...... jodå, det fortsätter regna och vi nyttjar det på allra bästa sätt :-) Först en ordentlig genomkörare på gymmet redan i gryningen sedan bakning för hela slanten.
Degarna till baguetter och rågbröd förberedde jag redan i går, idag blev det påfyllning med grahamspizzabullar och en  drömrulltårta (måste ju ha lite sött också ;-))


Med lite tur blir det väl kanske bättre väder så att vi får njuta av det goda i en picknickkorg mot slutet av veckan.

Ha en härlig fortsättning på måndagen. Tjingeling ♥

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Hej!

Jag hinner inte baka på sommaren tyvärr. Vilken fin rostig kruka!!!
Den hade passat fint hos mig.
Allt gott
Annika

Rost och rädisor sa...

Regnet behövdes verkligen och så skönt att slippa vattna några kvällar. På sommaren prioriteras utelivet och så fort det blir några regndagar finns det alltid massor av inomhus sysslor att göra här.
Mysigt att bara och det ser ju hur gott ut som helst.
Din urna jättefin. Hade passat bra här också. Annica och jag skulle kunna ha delad vårdnad om du tröttnar.
Allt gott
Anette

Meta sa...

ad redig du är som bakar så mycket gott. Skulle nog behöva ta en dag till det men det är bygget som är i fokus just nu.
Önskar dig verkligen bättre väder nu så du kan ut och fara Vi kanske får se er här?
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Snygg dekoration i krukan, är det ostronskal? Baka på du så slipper jag. Fniss! Duktiga du som gymmar. Jag ska träna lite styrka i kväll är det tänkt i alla fall. Kraaam Pia