måndag 9 juni 2014

Gatubild ......


........ gatubilden i centrala Malmö är helt underbar. Jag älskar stilblandningen och grönskan. 

Det är väl kanske inte det enklaste att köra inne bland de trånga gränderna som är eneklriktade både här och där, men desto trevligare att flanera.


När vi var nere för snart två veckor sen, blommade rosor och allehanda planteringar överdådigt. Stockrosorna stod fortfarande i knopp, men blommar med största sannolikhet nu.


Tänk att kunna bo så här, mitt i centrala Malmö med både havet och de gröna parkerna inom promenadavstånd.


När solen går ner och kvällen tar över, stiger sorlet och gasolvärmare plus filtar tas fram på Lilla Torgs alla uteserveringar.
Jag avslutar den här högsommarvarma måndagskvällen med en kopp te på altanen istället.

Ha en härlig avslutning på måndagskvällen. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Meta sa...

Jag gillar också Malmö. är alltför sällan där får nog bli lite mer när vi byggt färdigt här.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Fint! Jag trodde först det var Ystad. Kraaam Pia